|
Restauratierapport
Datum van de restauratie: van november 1993 t/m 6 juni 1995
Bijzonderheden
- Afgedraaid vliegwiel
- Oliekoeler
- Nieuwe radiator + elektrische fan
- Conversion kit overdrive (nodig bij de TR5 i.v.m. de vermogengsoverbrenging)
- Connely leer (cognac bruin) interieur, wollen matten e.d.
- Chrome spaakwielen met 195/60/15 banden - Goodyear
- Motolita stuurwiel
- Donkerblauwe stoffen kap
- Dubbele uitlaat
- Onafhankelijke luchtfilters (3 stuks)
- Nieuwe rem- en koppelingsleidingen, remschijven en remklauwen
- Nieuwe elektrische kabelboom
Chassis
Het chassis van de TR5 is het originele chassis af fabriek. Het volgende is aan het chassis gedaan:
- Ophangpunten verstevigd (achter is een 'brug' gelast) i.v.m. de 'power' op de achterbrug
- Nieuwe voorwielophanghingen geplaatst
- Nieuwe ophangrubbers van motor, bak en differentieel
- Nieuwe schokdempers (Koni) voor en achter, inclusief nieuwe veren
- Alle scharnierpunten voor voor- en achterwielen zijn voorzien van speciale rubbers om de wegligging te verbeteren
- Het chassis is gecleaned en inwendig gewaxed
- Om de wegligging van de TR5 zo goed mogelijk te maken is ook de totale stuurinrichting vernieuwd
- De brandstofleiding loopt i.v.m. vaporlock via de binnenkant van de body en niet origineel langs de uitlaten.
Body
- De auto is opgebouwd uit plaatwerk van drie auto's; 2 x TR5 PI en 1 x TR250
- Het plaatwerk is gestraald en geprimered
- Eventuele oneffenheden zijn met tin gevuld en niet met plamuur
- Delen die onderhevig moeten zijn aan weersomstandigheden zijn in de bodycoat (2 componenten) gespoten
- Delen die onderhevig zijn aan steenslag e.d. zijn in de
bodycoat gespoten alvorens de primer (3 lagen blauw) en aflak
aangebracht zijn.
- De totale auto is in blauwe spuitplamuur 3 maal gespoten alvorens de aflaklaag (2 componentenlak) is aangebracht
|
|