Restauratierapport

Datum van de restauratie: van november 1993 t/m 6 juni 1995

Bijzonderheden

  • Afgedraaid vliegwiel
  • Oliekoeler
  • Nieuwe radiator + elektrische fan
  • Conversion kit overdrive (nodig bij de TR5 i.v.m. de vermogengsoverbrenging)
  • Connely leer (cognac bruin) interieur, wollen matten e.d.
  • Chrome spaakwielen met 195/60/15 banden - Goodyear
  • Motolita stuurwiel
  • Donkerblauwe stoffen kap
  • Dubbele uitlaat
  • Onafhankelijke luchtfilters (3 stuks)
  • Nieuwe rem- en koppelingsleidingen, remschijven en remklauwen
  • Nieuwe elektrische kabelboom

Chassis
Het chassis van de TR5 is het originele chassis af fabriek. Het volgende is aan het chassis gedaan:

  • Ophangpunten verstevigd (achter is een 'brug' gelast) i.v.m. de 'power' op de achterbrug
  • Nieuwe voorwielophanghingen geplaatst
  • Nieuwe ophangrubbers van motor, bak en differentieel
  • Nieuwe schokdempers (Koni) voor en achter, inclusief nieuwe veren
  • Alle scharnierpunten voor voor- en achterwielen zijn voorzien van speciale rubbers om de wegligging te verbeteren
  • Het chassis is gecleaned en inwendig gewaxed
  • Om de wegligging van de TR5 zo goed mogelijk te maken is ook de totale stuurinrichting vernieuwd
  • De brandstofleiding loopt i.v.m. vaporlock via de binnenkant van de body en niet origineel langs de uitlaten.

Body

  • De auto is opgebouwd uit plaatwerk van drie auto's; 2 x TR5 PI en 1 x TR250
  • Het plaatwerk is gestraald en geprimered
  • Eventuele oneffenheden zijn met tin gevuld en niet met plamuur
  • Delen die onderhevig moeten zijn aan weersomstandigheden zijn in de bodycoat (2 componenten) gespoten
  • Delen die onderhevig zijn aan steenslag e.d. zijn in de bodycoat gespoten alvorens de primer (3 lagen blauw) en aflak aangebracht zijn.
  • De totale auto is in blauwe spuitplamuur 3 maal gespoten alvorens de aflaklaag (2 componentenlak) is aangebracht